Scribbrs Korrekturlæsnings- & Redigeringstjenester
Scribbr tilbyder professionel korrekturlæsning og redigering til at hjælpe dig med at få den bedst mulige akademiske tekst. Hele processen er let at følge med i, og vores tjenester er fortrolige.
Din korrekturlæser forbedrer din tekst ved at følge Scribbrs Forbedringsmodel©, så den kommer til at passe til de akademiske stilkrav.
Vi arbejder kun sammen med professionelle akademiske korrekturlæsere
- Modersmålstalende
- Med en universitetsgrad
- Eksperter i akademisk sprog
- Bekendte med mange forskellige emneområder
- Bestået Scribbr-Akademiet
Hvad vil din korrekturlæser gøre for dig?
Scribbr-korrekturlæseren vil rette dine stave- og grammatikfejl med Words “Registrer Ændringer”. Din korrekturlæser vil også skrive dig et personligt og konstruktivt forbedringsbrev til at hjælpe dig med at opdage og rette de sproglige fejl, du oftest begår.
1. Direkte forbedring:
- Retskrivning
- Grammatik
- Sætningsstruktur
- Tegnsætning
- Akademisk stil
- Tekstens sproglige ensartethed
2. Feedback i teksten
Vi hjælper dig med at forbedre din tekst ved at tilføje:
- Spørgsmål
- Forslag
- Kommentarer
- Tips
3. Forbedringsbrev
Du vil modtage et personligt, konstruktivt forbedringsbrev om dine mest hyppige sproglige fejl.
På den måde håber vi, at du bliver en bedre skribent.
Pris
Begyndende ved 0,09 kr. pr. ord.
Beregn prisenTjek vores eksempler ud
Strukturkontrol
Er du i tvivl om dine kapitler og afsnit står i den rigtige rækkefølge? Måske er du usikker på, om nogle dele af teksten er fejlplacerede?
Scribbr-korrekturlæserne fikser tekstens struktur ved hjælp af en specielt designet og detaljeret tjekliste. De vurderer, om alle nødvendige delelementer til de forskellige kapitler og afsnit er til stede og placeret det rigtige sted.
Hvad gør din korrekturlæser?
- Giver dig tips til at optimere tekstens struktur på kapitel-, afsnits- og sætningsniveau
- Forbedrer dine titler og overskrifter direkte i dokumentet
- Sletter gentagelser
- Giver dig personlig feedback om tekstens struktur
- Sørger for, at hvert kapitel indeholder de rigtige informationer
Feedback-tjeklister på din opgaves struktur
Overordnet Strukturtjekliste
-
Det centrale tema er tydeligt for læseren fra starten.
Feedback fra korrekturlæseren: Det er vigtigt, at læseren får en klar fornemmelse af, hvad teksten handler om fra starten. Jeg vil derfor forslå, at du tilføjer en mere detaljeret introduktion. Jeg har skrevet et par forslag i teksten, der kan hjælpe dig med at præsentere dit centrale tema mere tydeligt.
-
Teksten er struktureret på en god og logisk måde (kapitler, afsnit og underafsnit).
Feedback fra korrekturlæseren: Overgangene mellem dine afsnit og paragraffer er ikke altid klare. Det er vigtigt, at din læser forstår, hvordan dine idéer og argumenter er forbundet. Scribbr har en engelsk artikel om overgange, som også kan give inspiration til danske tekster: https://www.scribbr.com/academic-writing/transition-words-phrases-list-misuses/.
-
Teksten er uden gentagelser.
-
Teksten er uden overflødigheder.
-
Titler og overskrifter er passende, korrekte og ensartede.
Feedback fra korrekturlæseren: Det er vigtigt, at alle overskrifter og titler er kapitaliseret (skrevet med stort begyndelsesbogstav) på samme måde gennem hele dokumentet. Jeg har forslået nogle ændringer for at gøre overskrifterne mere ensartede, baseret på den stil du oftest bruger til de forskellige elementer (fx i kapitler, afsnit, tabeller og figurer). For at lære mere om dette kan du læse Scribbrs artikel om dette på engelsk: https://www.scribbr.com/academic-writing/capitalization-titles-headings/.
Struktur: Tjekliste Forord
-
Forordet er ikke længere end fire til fem paragraffer.
Feedback fra korrekturlæseren: Super godt forord! Det er godt, at du takker dem, der har spillet en vigtig rolle for dit arbejde, og at din tone er passende og professionel.
-
Det er kun folk, der faktisk har hjulpet til, som er blevet takket.
-
Folk bliver takket i en logisk rækkefølge. Dem, der har bidraget mest, bliver nævnt først.
-
Brugen af for- og efternavne er konsistent.
-
Forordet er personligt, men alligevel skrevet på en professionel måde.
-
Forordet ender med dit navn, lokation og dato.
Feedback fra korrekturlæseren: Typisk vil et forord slutte med dit navn, din lokation og datoen.
Struktur: Tjekliste Resumé/Abstract
-
Resuméet er maximalt en A4-side langt.
Feedback fra korrekturlæseren: Du kan skære resuméet ned til en enkelt side ved at lave enkelt linjeafstand og fjerne informationen om titel og forfatter.
-
Resuméet er placeret efter forordet og før indholdsfortegnelsen.
-
Tekstens formål er specificeret i resuméet.
Feedback fra korrekturlæseren: Du skriver lidt forsimplet, at du foretog din undersøgelse for at bevise din hypotese. Vær mere specifik. Hvad var selve målet med din undersøgelse?
-
Problemformuleringen er angivet i resuméet.
-
Forskningsspørgsmålene og hypoteserne er angivet i resuméet.
Feedback fra korrekturlæseren: I resuméet hentyder du til de forskningsspørgsmål, som du formulerer i dit litteraturreview, men du præsenterer dem ikke eksplicit. Jeg har givet et forslag til et sted, hvor det ville give mening at tilføje dem i resuméet.
-
Dine forskningsmetoder og -tilgange bliver forklaret kort.
-
Der gives en opsummering af de vigtigste resultater.
-
Der gives en konklusion (svaret på dine forskningsspørgsmål/problemformulering).
Feedback fra korrekturlæseren: Sørg for klart og tydeligt at besvare problemformuleringen i resuméet. Resuméet skal være en miniatureudgave af hele opgaven.
-
Resultaterne er blevet diskuteret og forklaret (diskussion).
-
Forslag til opfølgende forskning/undersøgelser bliver præsenteret.
Feedback fra korrekturlæseren: I slutningen af resuméet bør du tilføje en opsummering af de anbefalinger, du har givet i kapitel 7. Denne opsummering bør inkludere dine tanker om fremtidig forskning.
-
Eventuelle anbefalinger bliver diskuteret klart og koncist.
-
Resuméet tydeliggør, hvad opgaven handler om (også for dem uden tidligere kendskab til emnet).
Struktur: Tjekliste Indledning
-
Indledningen til opgaven er skrevet på en relevant og fængende måde.
Feedback fra korrekturlæseren: Det vil være hjælpsomt for læseren, hvis du beskriver emnets brede relevans fra starten af.
-
Emnet er velafgrænset.
-
Den videnskabelige relevans bliver demonstreret (ikke relevant for alle slags opgaver)
-
Den praktiske relevans bliver demonstreret.
Feedback fra korrekturlæseren: Her synes jeg, du burde beskrive undersøgelsens relevans for medicinalvirksomheder, samt andre praktiske anvendelsesmuligheder.
-
De vigtigste videnskabelige artikler om emnet bliver opsummeret (ikke relevant for alle slags opgaver).
-
Formålet bliver formuleret.
-
Problemformuleringen bliver formuleret.
-
Den konceptuelle struktur bliver defineret.
-
Forskningsspørgsmålene eller hypoteserne bliver formuleret.
Feedback fra korrekturlæseren: Du nævner ikke din forskningsspørgsmål i afsnittet om undersøgelsens formål i indledningen (hvor de som regel ville stå). Jeg har foreslået et passende sted at tilføje dem.
-
Forskningsdesignet er kort beskrevet.
Feedback fra korrekturlæseren: Du har ikke forklaret, hvordan du har udført dine undersøgelser. Jeg har anbefalet et sted i afsnittet om undersøgelsens formål, hvor du kan tilføje en kort beskrivelse af dine metoder.
-
Der gives et overblik over opgavens struktur.
Struktur: Tjekliste Konklusion
-
Forskningsspørgsmålene er blevet besvaret.
Feedback fra korrekturlæseren: Se mine overvejelser om dit formålsafsnit i kapitel 5.
-
Hovedspørgsmålet eller problemformuleringen er blevet besvaret.
-
Hypoteserne er blevet bekræftet eller afkræftet.
-
De rigtige tider af verbet er blevet brugt.
-
Der gives ingen fortolkninger.
Feedback fra korrekturlæseren: Jeg vil anbefale, at du undgår at lave nogen fortolkninger (fx ved at give din egen mening eller foreslå yderligere forskning) i de første afsnit af dette kapitel. Hold dig i stedet til at besvare forskningsspørgsmålene og adressere hypoteserne. Jeg har lavet et par kommentarer i teksten, hvor du begynder at fortolke. Gem disse overvejelser til et særligt afsnit til sidst i teksten.
-
Ingen ny information bliver givet.
Feedback fra korrekturlæseren: På side 181 nævner du to cases, som du ikke tidligere har beskrevet i opgaven (CBO og Doolittle's Raid). Sørg for, at du ikke giver ny information i konklusionen. Enten må du tilføje disse to cases til et tidligere kapitel eller slette referencen til dem i konklusionen.
-
Der gives ingen eksempler.
-
Der gives ingen irrelevant information.
-
Der er ikke blevet copypastet nogen passager fra tidligere kapitler ind i konklusionen.
Feedback fra korrekturlæseren: En stor del af konklusionen bruger sætninger fra tidligere afsnit, nærmest ord for ord. Konklusionen bør skrives i et varieret sprog og bestå af mere end bare en opsummering af hovedpointerne. Jeg har givet flere kommentarer til dette i dokumentet.
-
Første-persons former bliver ikke brugt.
Struktur: Tjekliste Diskussion
-
Forskningens gyldighed bliver demonstreret.
-
Nye forståelser bliver forklaret.
Feedback fra korrekturlæseren: I stedet for at sammenstille og diskutere analyserne bruger du en del plads i dette kapitel på at opsummere reviewet. Overvej at lægge mere fokus på analysedelen.
-
Forskningens begrænsninger bliver diskuteret.
Feedback fra korrekturlæseren: Forskningens begrænsninger bliver ikke diskuteret. I stedet diskuterer du begrænsningerne af big data analytics. Overvej forskellen, mens du skriver din opgave færdigt.
-
Forventningerne til undersøgelsen bliver adresseret og diskuteret.
Feedback fra korrekturlæseren: Overvej at uddybe dette i diskussionsafsnittet.
-
Resultaternes årsager og konsekvenser bliver diskuteret.
-
Der gives forslag til mulig opfølgende forskning.
Feedback fra korrekturlæseren: Overvej at tilføje denne betragtning.
-
Der gives ingen fortolkninger.
-
Ingen af forslagene til opfølgende forskning er for vage.
Pris
Begyndende ved 0,04 kr. pr. ord.